Tak je tu dokončení únorového přehledu. Omlouvám se za zpoždění, ale musel jsem v práci předstírat nějakou činnost déle než je obvyklé, což mě zdržovalo od opravdu důležitých věcí, jako je tento přehled:) Na ten čeká víc lidí, než u mě v práci na nějaké moje zprávy a zápisy. Pokud jste tedy aspoň tři:)
Butterflymole
Premiéra 22. 2. 2008
Film popisuje napětí a vyčerpání lidí pracujících v metru v podzemí jako krtci, kteří se každou chvíli setkávají se smrtí. Často jsou svědky smrti pasažérů, kteří skočí pod vlak a pomalu se na ně přenáší zoufalství sebevrahů. Osud spousty těchto anonymních smrtí přenáší na zaměnstance dojem krizové situace.
Tento sociálně zaměřený film měl premiéru už před dvěma lety na mezinárodním filmovém festivalu v Pusanu a poté ještě běžel na festivalu nezávislých filmů v Soulu. Že teď film vstupuje do distribuce je dost zvláštní tah. Nevím, jestli byly s distribucí nějaké problémy a proč to trvalo tak dlouho, ale těžko čekat nějaký velký úspěch. Na nezávislé filmy se hromadně do kina nechodí nikde, natož v Koreji, kde komerční žánry bezkonkurenčně válcují vše okolo.
Inner circle line
Premiéra 22. 2. 2008
Pozdě v noci se vrhne muž před metro řízené Young-jooem. Přesně v tu chvíly je Young-joo zdrcen pocitem viny a vzpomíná si na nehodu z vojny. Muž míří do klubu, kde pracuje žena jménem Young-joo. Muž ji připomíná její starou lásku. Tyto dva milostné příběhy, které se nakonec propojí, nám ukazují koloběh bolesti.
Další nezávislý film, který se dostává opožděně do kin. Festivaly si oběhal v roce 2006 a dostal dvě nevýznamná ocenění na dvou malých festivalech (za vizuální efekty a pro debutujícího režiséra). Ohlasy měl ale celkem slušné, v jednom ho přirovnávají k vynikajícímu Lost in translation od Sofie Coppoly, což zní slibně.
Ba:Bo
Premiéra 28. 2. 2008
Ji-ho je slibná pianistka, studující a hrajicí už několik let v zahraničí. Ale jednu noc dostane trému a už se z ní nevzpamatuje. V zoufalství přichází domů a setkává se se starým spolužákem Sung-ryongem. Kdysi bystrý chlapec, poté měl ovšem nehodu a nyní ve dvaceti letech je na mentální úrovni šestiletého dítěte. Je velmi zapomnětlivý, ale nikdy nezapomněl na svou první lásku Ji-ho. Zbytek je dětinské mysly zaujímá jeho jediný rodinný příslušník – mladší sestra Jee-in. Aby se o ni postaral, prodává přímo před její školou topinky. Jee-in se ale za svého hloupého bratra stydí a vyhýbá se mu. Starým přítelem Sung-ryonga je Sang-soo, který rozumí jeho nevinné mysly. Nevyhnutelně se ale propadá do světa gangsterů. Ji-ho je stále v krizi, Jee-in onemocní a Sang-soo se zaplete do krvavé hádky. Všechny jejich problémy jsou zázračně vyřešeny Sung-ryongem způsobem, který by nikoho ani nenapadl.
Nové drama režiséra Kim Jeong-kwona, který má za sebou skvělé filmy Ditto a Man who went to Mars, vypadá docela zajímavě. Hlavní role hrají dvě korejské stálice, Cha Tae-hyun (My sassy girl, Lovers concerto) a Ha Ji-won (Duelist, Ditto). Film je natočený podle manwhy (to samé jako japonské manga, tedy komis, ale pouze korejský) a zatím si vede slušně, za necelý měsíc od premiéry má téměř milion diváků, takže propadák to určitě nebude, ale hit nejspíš taky ne.
Night and day
Premiéra 28. 2. 2008
Seung-nam, čtyřicetiletý oceňovaný malíř a ženatý muž, se objeví se svým cestovním batohem na pařížském letišti. Utíká před zatčením za kouření marihuany, když byl opilý na nějakém náhodném shromáždění. V Paříži se ukryje ve schrátralé domku vlastněném jedním Korejcem. Kromě toulání se ulicemi a krádeží v parku nemá co jiného na práci. Shodou okolností potkává bývalou přítelkyni Min-sun, ale oprašování starého vztahu ho vůbec nezajímá. Sebou si nese lásku a obavy o svou ženu, kterou zanechal samotnou. Seung-nam se setkává s Hyun-joem, studujícím v Paříži umění, a s jeho spolubydlící Yoo-jeong. Sung-nam je okamžitě okouzlen její čistotou, krásou a záhadností. Snaží se zvyknout si na cizí město, ale jako by vcházel do temné jeskyně, propadá se Yoo-jeong a Paříži.
Noc a den měla premiéru na letošním Berlinale (dokonce přímo v hlavní soutěži) a od zahraničních novinářů se jí dostalo pozitivních ohlasů. Film prý skvěle balancuje na hraně mezi nocí a dnem, snem a realitou, tragédií a komedií a láskou a chtíčem. Režisér Hong Sang-soo je vůbec u kritiků oblíbený, ale na jeho filmy nikdo nechodí. Tenhle by měl být velmi minimalistický a realistický, takže opět nikdo nepřijde. Jeho starší film Tale of Cinema běžel nedávno v Praze minipřehlídce časopisu Cinepur. Měl jsem tu čest a už nikdy více. Neuvěřitelně pomalý a nudný film.
Boxoffice okénko
Únor byl zvláštní měsíc. Jeden obrovský hit, dva průměrně úspěšné filmy a šest propadáků. Hitem je samozřejmě Chaser, který už dosáhl čtyři a půl milionů diváků a tím se dostal na dvacátéprvní místo historické návštěvnosti a překonal dosavadní letošní rekordmana Forever the moment. Ba:Bo nejspíš v pohodě překoná Lovers of 6 years (1,1 milionu), ale hit z něho nebude. Last present dosáhl mizerných čtvrt milionu a Smile Babo ještě horších sto tisíc. Čtyři nekomerční filmy, z nich dva přímo nezávislé, podle očekávání rekordy netrhají. Čísla o jejich návštěvnosti dokonce úplně chybí, takže je to asi velká bída.
2 komentáře:
Komentář jsem smazal, protože šlo o spam.
Okomentovat