sobota 29. března 2008

Hm...

Ve čtvrtek jsem byl v pardubickém Divadle 29 na koncertu skupiny Hm… Pokud vám Hm nic neříká, tak je to takový originální folkový projekt, který zhudebňuje mimojiné třeba básně Seiferta, Wolkera, Ortena, Rimbauda, Apollinaira. Ještě teď si vzpomínám, jak jsem před asi sedmi lety pouštěl jejich desku To by mohlo být zajímavé na střední škole v hodině literatury. Každý si ji chtěl potom půjčit, ale jako první ji v zájmu lepších studijních výsledků dostala paní učitelka. No nic, ve čtvrtek hráli v Pardubicích, tak jsem zašel. Bohužel díky tomu, že koncert šel v přímém přenesu v radiu, tak začal přesně na čas. A to jsem tam já samozřejmě nebyl, takže jsem přišel skoro o půl hodiny koncertu. První čeho jsem si všimnul bylo, že kapela je dvakrát početnější od doby, co si ji pamatuji. Kromě Marka Doubravy (ex Tata Bojs, kytara, klávesy) a Viktora Ekrta (housle) přibili ještě Tomáš Rejholec (bicí) a Filip Nebřenský (flétna).

video: Hm... - Píseň o lásce.



Písně hojně prokládali komentáři a rozmluvami o jednotlivých písních, kterými často rozesmáli posluchače. Mě teda moc ne, protože mě srali čtyři ožralové, kteří si vedle mě pořád ťukali lahvemi od piva a vůbec se chovali jako strašný hovada. Jednu chvíli jsem jim už všem chtěl říct, ať drží hubu, ale šli si pro další piva, takže mi utekli. Většina zahraných písní jsem neznal, byli z posledního alba Oběd. Základní hrací doba koncertu skončila asi o půl desátý a následovali přídavky. A že jich bylo. Myslím že čtyři nebo pět. Dokonce došlo na přídavky na přání, kdy se muzikanti zeptali posluchačů, co by chtěli zahrát. Celý koncert skončil úžasnou folkovou coververzí Známky punku od Vysacího zámku. Koncert jsem si bohužel neužil tolik, jak bych mohl. Z části pozdním příjezdem, ale hlavně díky čtyřem ožralým kokotům, které tímto posílám do prdele.

video: Hm... - Vínečko.

Žádné komentáře: