úterý 8. ledna 2008

Istanbulské rozhovory poprvé


Tak co, jak bylo?

Nic moc, nebylo mě dobře a Istanbul je hnusnej.




Hnusnej?

No moc hezkej není. Mešity jsou hezký, ale vypadají v podstatě všechny stejně. Celej Istanbul je plnej rozbořených baráků. V každý ulici i v těch nejprofláknutějších místech najdeš polorozbořený baráky, které mají vysklená okna, nikdo v nich nebydlí a jsou na nich nápisy jako Art gallery nebo Hotel. Šok je to o to větší, že jsem byl v Japonsku a v Koreji, kde jsem za čtrnáct dní neviděl takový barák ani jeden. Tady jich vidíš deset za pět minut.




Zpátky na začátek, jaká byla cesta?

Nejdřív jsem myslel, že to bude dobrý, když jsem zjistil, jak tam letím. Odlet z Ruzyně ve dvě hodiny ráno, přílet do Istanbulu o půl šesté. Odlet domů o půl jedenácté večer. Jako že budu mít celý den po příjezdu a celý den před odjezdem. Jenže potom jsem si uvědomil, že dostat se na Ruzyň v noci není prdel, takže jsem musel vyrazit dost brzo, abych stihnul bus na letiště z Holešovic. Na Ruzyni jsem potom tvrdnul jak idiot asi čtyři hodiny. Let byl v pohodě. Dokonce jsem asi hodinu spal. V Istanbulu jsme se díky tomu, že tam je v zimě málo turistů, dostali na své pokoje už ráno, takže jsem se šel dospat. Podařilo se mi usnout na dvě hodiny, takže dohromady jsem naspal tři hodiny.



Jakej byl první dojem z Istanbulu?

Docela dobrej. Z letiště jsme jeli v noci busem do hotelů a byla ještě tma. Míjeli jsme několik krásně osvícených mešit, osvícený vypadají opravdu nádherně. Navíc nejsou vidět ty rozbořené baráky.



Jak to bylo celý organizovaný?

Zaplacenou jsem měl dopravu a ubytování se snídaní. Bylo nás docela dost, ale byli jsme rozdělení do pěti hotelů, takže jsem většinu lidí viděl jen dvakrát. Program byl jenom na tobě. Bylo možnost účastnit se nějakých fakultativních výletů, čehož jsem nakonec využil. Ale mohl sis dělat, cos chtěl.



Cos teda dělal?

První tři dny jsem si chodil po svých, poslední dva dny jsem byl na výletech. Už se mi nechtělo nikde chodit pěšo, stejně jsem měl všechno projdutý už aspoň dvakrát, takže jsem si chtěl odpočinout a nechat se chvíli vozit.



První den?

No, potom, co jsem se vychrápal na pokoji, jsem vyrazil na průzkum města. Měl jsem průvodce od Lonely planet, ten jsem si předtím pročetl a vyrazil do nejzajímavějších oblastí. Když jsem se večer vracel na pokoj, trochu mě vyděsilo, že jsem měl projdutý všechny zajímavé části Istanbulu podle průvodce. Říkal jsem si, co tam kurva budu dělat ještě čtyři dny. Navíc počasí na prd, byla zima, foukal docela silný vítr a mrholilo, takže jsem nastydl hned první den. Istanbul mě navíc vyděsil svou škaredostí.



Webová galerie

Istanbul - první den

Žádné komentáře: