čtvrtek 27. prosince 2007

MSJ v LH 2008 v Pardubicích

Tahle pro někoho neznámá zkratka znamená Mistrovství světa juniorů v ledním hokeji v Pardubicích. A jako fanda hokeje jsem se byl samozřejmě podívat. Včera mistrovství začalo a v Pardubicích, kde se hraje česká skupina, se hrála hned na úvod dvě atraktivní utkání: Švédsko – Slovenko a Česko – Kanada. Lístky jsem si mohl koupit dlouho dopředu, pracuju naproti stadionu, ale nějak na to nedošlo. Včera jsem potom zjistil, že zbývá už jen pár vstupenek, což mě docela zaskočilo, s takovým zájmem jsem nepočítal. Pardubice jsou sice nejhokejovější město u nás, ale že bude vyprodáno na zápas juniorů, to jsem vážně nečekal. Nakonec jsem koupil dva lístky od jednoho pána, který je měl přes internet, a nějak mu vypadli dva lidi, takže jsme s bráchou měli dva lístky na skvělá místa a ještě ušetřili dvě stovky. První zápas Slováků se Švédy byl moc pěkný, padaly góly a hrál se rychlý hokej se spoustou šancí. Diváci fandili Slovákům, ale ani to jim k výhře nestačilo. Bylo znát, že Švédi jsou o trošku lepší a výsledek 4:3 pro Švédy odpovídal dění na hřišti. Mezeru mezi zápasy jsme zabili pizzou u Žraloka. Pizza byla dobrá a navíc ji roznášela pěkná opálená slečna v přiléhavém trikotu bez podprsenky, takže spokojenost. Na zápas našich se stadion zaplnil a byl v očekávání, jestli něco proti Kanadě uhrajeme. Kanada je v této kategorii společně s Ruskou nepřekonatelný soupeř a převyšuje všechny ostatní. Je to dáno hlavně tím, že v Kanadě berou toto mistrovství opravdu vážně, hodně ho sledují a posílají to nejlepší, co mají. Juniorské mistrovství je přehlídka hvězd budoucnosti a proto se na něho slétají všemožní lovci talentů, samozřejmě hlavně z NHL. V posledních ročnících zářili Crosby, Ovečkin nebo Malkin.

video: nástup obou mužstev na led.



A naši začali opravdu dobře, v první třetině jsme byli lepším týmem, vytvořili jsme si spoustu šancí, ale gól bohužel nedali. Ve druhé třetině Kanada přidala a z přesilovky vstřelili první gól. V poslední třetině už našim docházeli síly a Kanada trestala. Konečný výsledek 0:3 je trochu krutý, ale vyhrát si opravdu zasloužili. Po každém gólu se hodně radovali, evidentně berou turnaj vážně a nás brali vzhledem k domácímu prostředí za nejtěžšího soupeře ve skupině. Vsaďte na mě, že bude finále stejně jako loni Kanada – Rusko. Z posledních šesti ročníků mělo finále jen jednou jiné obsazení. V roce 2002 se stejné mistrovství hrálo také v Pardubicích a finále porazilo Rusko Kanadu 5:4. Zápas jsem tenkrát viděl na vlastní oči a byl to opravdu skvělý hokej. Lístky jsou levné, takže pokud chcete vidět atraktivní útočný hokej v podání hvězd budoucnosti, tak přijďte do hal v Pardubicích a Liberci.

video: část naší přesilovky.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Let's go Canada !